🥈 پیشنهاد نقره ای

📔 ره نمای طریق
📝 محمدعلی جاودان
📖  ۵۵۸ صفحه
📇 انتشارات مطیع

📌 همانطور که از نامش هم پیداست، این کتاب مجموعه‌ایست از پرسش‌های اخلاقی، عبادی، تحصیلی، اعتقادی و قرآنی به همراه مشاوره‌هایی برای #مطالعه بهتر، از محضر حضرت آیت‌الله جاودان که ایشان پس از بررسی به آن‌ها پاسخ دادند. بعید است که کسی این کتاب را بخواند و مقداری از سوالات درون آن، سوال خودش نباشد و نتواند از راهنمایی‌های آن برای زندگی خود استفاده کند. به علاوه چون ایشان جزو معدود علمای ربانی عصر حاضر ولایت مدار هستند انسان با خیال راحت‌تری به توصیه‌های آن عمل کرده و به دیگران معرفی می‌کند.

⛔️ فقط نکاتی را که باید مد نظر داشت این است که اولا برخی از این توصیه‌ها ناظر بر حال و احوال و مرتبه و شرایط و سوال خاص آن شخص سوال کننده است و ممکن است برای همه آن نسخه عملی و مفید نباشد و لازم است دقت شود. و در مرحله دوم آفتی که مطالعه این گونه از کتب دارد این است که فرد مطالعه کننده خیال می‌کند که دیگر علامه دهر است😅 می‌تواند بر اساس آن برای همه آشنایان خود نسخه تجویزکند، درصورتی که بهتر است خود کتاب را معرفی کند یا بگوید در این کتاب اینگونه نوشته شده.

➕ برشی از متن کتاب:
سوال: #نماز به معنای حقیقی و توجه بیشتر در هنگام نماز چگونه حاصل می‌شود؟
اولین عامل عدم حضور قلب چشم ماست. کسی که چشمش هر زن و مرد، هر منظره، هر عکس و فیلمی را مشاهده‌می‌کند نمی‌تواند نماز خوبی بخواند. اگر بتوانید چشم خود را کنترل کنید حضرو قلبتان در نماز بیشتر میشود. اگر بتوانید به طور جدی به چیزهایی که خدای متعال راضی نیست نگاه نکنید، انشاالله میتوانید نماز بهتری داشته باشد. نماز عصاره و خلاصه شده رفتار و اعمال مادر طور روز است. اگر تمام رفتار و اعمال آدمی با حساب و کتاب باشد نماز او درست خواهد بود.

📕 خرید نسخه‌ی فیزیکی از پاتوق کتاب فردا در اینجا
📗 خرید نسخه‌ی الکترونیکی از  طاقچه در اینجا